Communicatie, marketing en ledenwerving
Nu we de plannen hebben gemaakt en verschillende mensen aan de slag gaan om ze uit te voeren willen we ook serieus werk gaan maken van de bottom-up benadering die we voorstaan. Op zoek naar draagvlak voor de plannen, maar vooral ook om uit te vinden waar de inwoners en ondernemers in onze gemeente behoefte aan hebben op energiegebied.
Nu we de plannen hebben gemaakt en verschillende mensen aan de slag gaan om ze uit te voeren willen we ook serieus werk gaan maken van de bottom-up benadering die we voorstaan. Op zoek naar draagvlak voor de plannen, maar vooral ook om uit te vinden waar de inwoners en ondernemers in onze gemeente behoefte aan hebben op energiegebied.
Dat gaan we doen door leden te werven. Want een coöperatie is er voor de leden en wordt aangestuurd door de leden. We gaan ook onze zichtbaarheid vergroten door aan te haken bij bestaande sociale netwerken, zoals scholen, sport- en wijkverenigingen en ondernemerskringen. Ook door via onze website, onze nieuwsbrief, via (sociale) media (regelmatig een artikel in de lokale krant), op markten en tijdens energiecafé's onze aanpak uit te dragen. We zullen vooral wijzen op de tot nu toe tastbare resultaten, zoals onze concrete adviezen voor energiebesparing, ons aanbod voor zonnepanelen en eventueel ons collectieve leveringscontract toe te lichten.